Thursday, March 5, 2009

Disebalik Kisah Salji

Pada hari jumaat 27 Februari 2009..tatkala aku sedang menelaah pelajaran, tbe2 hset sahabat ku berbunyi... ting tong..heheheh Auni, ko nk main salji x?..salji dh turun..Gembiranya hati aku x terkata..almaklumlah pengalaman pertama...nk rase camne je..

Masa ni salji dh de skit yg turun kat rumah aku..tapi x de la byk sgt..masa ni,..suara kawan aku dh kuat..Auni, cepat ckit..lambat dh ni..nnt x sempat nak main salji...SALji eh..

Maka bermulalah perjalanan ku ke sebuah tempat yg bernama Ajlun..(kawasan yg berbukit-berhampiran dgn Jerash)mengambil masa selama lbh kurang sejam perjalanan.. tempat ni lah budak2 melayu selalu main salji...Kami pergi dgn menaiki 3 buah pikap..Semua ni x pernah main salji kot..hahahah

Bila dh sampai kat tempat tu, aku tgk salji x ada pun...mungkin agaknya akan trun lps mgrb x pun isyak..fikir punya fikir kami cari kedai makan dan sembahnyang... selesai semua tu kami trus menuju ke tempat yg dikatakan ade salji tu...tapi hampa..hanya hujan yg menemani perjalanan kami...HANYA HUJAN...

Bukan rezeki kami utk bermain salji pada hari tu..

Badan pun dh letih, mata pun dh mengantuk..tba2 kawan aku kata, JOM kita balik..



No comments:

Post a Comment