Monday, February 23, 2009

warkah buat sahabat


Sahabat

Sinar

Sahabat…

Di kesepian ini

Bersama nyanyian kerinduan

Aku mula membayangkan

Detik-detik kita bersama

Mengharungi lautan bersama demi satu perjuangan

Menuruni lurah dan lembah

Demi mencari secebis sinar

Bekalan hari esok

Di sebalik pencarian itu

Terselit sebuah ikatan…PERSAHABATAN

Yang sukar diungkaikan

Namun…

Tanpa diduga

Lautan tenang tetap bergelora

Adakah bahtera kasih yang dibina ini akan dilanda badai gelora

Dihempas oleh sang ombak yang menggila

Akan terungkaikah sebuah ikatan?

Aku telah cuba menyelamatkannya dari musnah

Tapi apakan daya diriku ini tak mampu lagi menanggung beban ini

Sahabat…

Aku merantau mencari diriku semula

Dimanakah aku kini

Akan kembalikah ketenangan dan kegembiraan

Yang pernah aku miliki dulu?

Lubuk hatiku dilanda resah,sedih,pilu dan rindu

Akan sebuah kemesraan yang pernah tercipta dahulu

Deraian air mata mengiringi semuanya

pagi menyerlah kembali

Bangkit aku mencari ketenangan

Bagai tersedar dari mimpi

Di puncak kegelisahan

Kuharap sinar ini merubah segalanya

Akan kubawa haluanku sendiri

Akan kuteruskan perjuangan ini demi menggenggam sebuah kejayaan

Kemaafan kupinta sepanjang kita bersama

Bisa mengguris hati masing-masing

Harapanku agar kau berjaya dalam hidup ini

Meneruskan perjuanganmu


Apa pandangan korang tentang sahabat? ada yg mengatakan sahabat itu menyusahkan bahkan ada pula yg menyukai sahabatnya.. Walaupun begitu, sayangilah sahabat mu sebagaimana kamu menyayangi dirimu.. Sekian..

No comments:

Post a Comment